2010-06-22

Learning to fly

Är just nu inne i en period där jag slukar allt som har med sparande att göra. Känns som jag tänker, andas, äter och skiter ekonomi just nu. Allt känns så nytt och spännande. En helt ny värld har öppnat sig

Går in på bolag efter bolags hemsidor för att lära mig allt om företagen och dess ledning. Försöker hitta stabila och trygga bolag som har gått bra en längre tid (10 år). Tanken är att ej ha för många bolag i min portfölj, främst pga ekonomi men även för att jag vill ha bra koll på mina investeringar. Som Warren Buffett en gång sa "om man har ett harem med 40 kvinnor lär man inte känna någon av dem väl" :). Så min strategi kommer vara att ha kring 5 bolag. Självklart kommer några av dem vara investmentbolag för att öka spridningen och minska riskerna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar