2010-06-30

Världens åttonde underverk

Har suttit och räknat lite hur det kommer se ut år 2020 om jag skulle sätta in 40 000 kr varje år i aktier med en ränta på 10%. Räknar då med att jag bara får in 25 000 kr iår. Då landar summan på 772 570 kr. Det roliga i detta är att av de pengarna så har jag fått in 347 570 kr i ränta. Heeelt otroligt :) Får nog hålla med Einstein här om att "ränta på ränta är världens åttonde underverk" ;).
Nu undrar säkert du att det här håller ju inte? Du kommer ju inte komma upp till ditt mål 1 miljon? 40 000 kr är den summa som jag räknat på och lägger just nu. Med tiden så kommer jag öka den summan plus att jag kommer lägga utdelningar, skattepengar, ökade inkomster mm i denna pott. Ett smart besparingstips är att betala mer i skatt varje månad. Vilket gör att du får en stor klump summa varje år vid deklarationen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar