2010-07-09

Tacksamhet

En av mina viktigaste byggstenar i livet för att må så bra som möjligt och utvecklas, är att försöka tänka positivt. Det är då du går framåt. När du mår dåligt och börjar tänka negativt så blir det som en ond spiral som bara trycker dig neråt och vips så dyker det upp tusen andra saker som håller dig nere. Det är väldigt lätt att man förvandlas in i en offerroll. Speciellt om man varit inne i detta en längre tid, då blir all denna självömkan och bitterhet en sorts trygghet. Kanske till och med en del av din personlighet

Jag tror mycket på lagen om attraktion. Så som du tänker bli det. För några år sedan så var jag en väldigt negativ person. Som var sur och förbannad på hela världen. Gick runt och störde mig på allt och alla. Jag hade fastnat i mitt förflutna och var bitter. All denna negativitism gjorde att jag drog till mig dåliga saker både människor och händelser

Numera så startar jag och avslutar varje dag med att tänka på vad jag är tacksam över i mitt liv. Testa det och ni kommer få känna en otrolig förändring i eran kropp. Jag kommer ihåg första gången som jag på allvar började försöka tänka positivt. Jag hade vaknat upp en morgon och kände att allt var piss. Men hade bestämt mig för att testa att tänka positivt. Hela vägen till mitt jobb så repeterade jag för mig själv att detta skulle bli en underbar dag, skulle träffa massa nya härliga människor och lära mig massor. Jag kan lova er att när jag kom in på mitt jobb så var det med ett leende och välbehag. Mina arbetskollegor påpekade att jag såg så glad ut (ska tilläggas att jag är en väldigt morgon trött människa och brukar inte vara så munter på morgonen). Hela den dagen vart helt fantastiskt, och jag är helt övertygad om att det var för att jag gjorde mitt val på morgonen. Jag kunde alltså bestämma hur min dag skulle bli.

Just detta som jag nämnde tidigare att jag vaknar och avslutar dagen med att säga vad jag är tacksam över. Har en väldigt stark påverkan på människan. För mig gör det att jag får en bra start och avslut på dagen. Detta har gjort mig till en mycket mer positivare och gladare människa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar